Blog

Her deler vi viden, holdninger og inspiration om marketing. markedsføring og medier, der kan inspirere dig til at gøre din virksomheds marketingindsats endnu mere værdifuld. Du kan også læse nyheder fra Calibrate og holde dig orienteret om vores bureaus arbejde og udvikling.

Nu kan Outdoor målrettes langt mere effektivt 

Calibrates Broadcast & Investment management Director Nicklas Blom giver en guidet tur gennem de nye muligheder for målretning og effekt, programmatisk indkøb af outdoor-reklamer giver dig som annoncør. Læs mere her.

Læs mere

Calibrate Marketing og Medie Update: Boost din online tilstedeværelse med Helpful Content

Calibrates Senior SEO Specialist Camilla Wiingaard giver gode råd til, hvordan du ved at arbejde med “helpful content” både sikrer, at dit indhold løser brugernes problemer, møder deres søgeintentioner og har gennemslagskraft i de søgemaskiner, der stadig står stærkt som trafikskabere.

Læs mere

Calibrate Marketing og Medie Update: Content kan øge effekten af dit mediebudget

Calibrates Creative Content Director, Søren Thure Milkær, skriver om hvorfor ChatGPT og alle de andre LLM’er har gjort det vigtigere end nogensinde at have en skarp og gennemtænkt contentstrategi, der øger synligheden, gennemslagskraften og dermed effekten af dit mediebudget.

Læs mere

Calibrate Marketing & Medie Update: Google Consent Mode V2

Calibrates Martech & Data Director Mikkel Andersen forklarer, hvorfor Google-opdateringen ’Consent Mode V2’ kommer nu, og hvad forskellen på ’Basic Consent Mode’ og ’ Advanced Consent Mode’ er. Du får også hans bud på tre vigtige indsatser, der kan forberede dig godt til den nye virkelighed.

Læs mere

TikTok TrendSpotter

TikTok TrendSpotters er et nyt initiativ, som vi starter op i både Danmark, Sverige, Norge og Finland. I Danmark søger vi derfor et antal TikTok TrendSpotters, som er unge mellem 18-24 år, som bruger TikTok dagligt. Din opgave bliver at hjælpe os og vores kunder med at spotte, hvad der trender på TikTok og hvilken kommunikation og reklame der får opmærksomhed og virker bedst

Læs mere

Transparens & objektivitet

Hos Calibrate er objektivitet og transparens kernen i vores værdisæt og vores samarbejdsmodel mod vores kunder.

Læs mere

Kundetilfredshed

Mange år i bureaubranchen har lært os, at tilfredse kunder kommer af god, ærlig rådgivning leveret i øjenhøjde. Derfor har vi hos Calibrate fra første dag arbejdet målrettet og konsekvent med at levere den form for rådgivning til vores kunder, og samtidig bruge vores erfaring til at gøre det komplekse simpelt, ved at fjerne overflødige processer og bureaukrati i samarbejdet.

Læs mere

GA4, Piwik Pro, Matomo eller noget helt fjerde?

Dette er der blevet skrevet meget om det sidste halve år efter, at Google Analytics 4 (GA4) her i Danmark er erklæret ulovlig af Datatilsynet. Men bare rolig, der er en løsning, der kan lovliggøre brugen af GA4 igen!

Læs mere

Independent Nordic Network

Independent Nordic Network, “INN”, bliver navnet på det nye nordiske mediebureausamarbejde, der er dannet af de etablerede, lokale og uafhængige bureauer: Calibrate i Danmark, HowCom i Sverige, TRY Opt i Norge og NØRR3 i Finland.

Læs mere

MyImage Bureau 2023: Calibrate har de mest tilfredse kunder

Calibrate er det mediebureau, som har de mest tilfredse kunder. Det viser MyImage Bureau 2023, som analysehuset MyResearch står bag.

Læs mere

Fantastiske nyheder

966 marketingansvarlige har vurderet Calibrate som det mest uvildige og transparente mediebureau i Danmark. Det er andet år i træk, at vi opnår denne vurdering fra de danske annoncører.

Læs mere

Vi får aldrig branche-standarder, der kan løse transparens-problemet

Over de seneste uger er der igen kommet gang i debatten omkring transparens i bureaubranchen ført an af Markedsføring og den aktuelle ”Transparens Barometeret” analyse. Vores CEO, Heinrich Thomsen, giver i denne kronik sit syn på sagen.

Læs mere

Mediebureauprofil skifter til Calibrate

Det er en af mediebureaubranchens mest erfarne profiler, der nu har valgt at forsætte hos Calibrate, når Claus Enggaard pr. 1. januar tiltræder som Chief Client Officer hos Calibrate. Claus Enggaard har over 22 års erfaring i mediebureaubranchen og har bla. været CEO hos Starcom, CCO hos Wavemaker og senest Business Partner hos Carat. Nu tiltræder han som Chief Client Officer hos Calibrate og indtræder derudover i partnerkredsen.

Læs mere

Nyt nordisk mediebureausamarbejde

De to uafhængige mediebureauer HOWCOM i Sverige og Calibrate i Danmark etablerer et nyt samarbejde, der skal tilbyde nordiske annoncører en både uafhængig, objektivt og transparent mediebureaupartner

Læs mere

Stillingsopslag: Digital Planner

Vi oplever stor tilgang af nye kunder, og søger derfor en Digital Planner. Vi holder løbende samtaler, så søg allerede i dag.

Læs mere

Ikano Bolig vælger nyt mediebureau

Ikano Bolig, der for nylig har valgt nyt reklamebureau herhjemme, har nu også fået ny mediebureaupartner. Også denne gang faldt valget på en af de mindre spillere.

Læs mere

SF vælger Calibrate som nyt mediebureau

Med et kommunal- og regionsrådsvalg senere på året – og et folketingsvalg senest om et par år – har SF sonderet markedet for mediabureauer og valgt Calibrate.

Læs mere

ZOO København vælger nyt mediebureau

Zoologisk Have København har især lagt vægt på en transparent forretningsmodel og en uvildig tilgang til medierådgivning i deres vurderingskriterier, hvor valget nu er faldet på Calibrate.

Læs mere

3 nye og bedre muligheder for annoncører i 2021

Ikke alt nyt i 2020 var dårligt nyt. Året bød på markant udvikling og forandring på media- og bureaumarkedet, som annoncørerne kan drage fordel af i deres 2021 marketingindsats.

Læs mere

En tiltrængt transparent løsning

Hos Calibrate har vi som nogle af de første testet den nye Publisher Platform. Platformen viser gode takter, men den kan ikke stå alene og bør derfor indgå, som et af flere elementer på annoncørernes kampagner.

Læs mere

Rigtig brug af data bør være CMO’ens topprioritet

Verden er fuld af data, men der bliver mindre af den, og det bør derfor være en topprioritet for enhver marketing-ansvarlig at forholde sig til dette, mener Jonas Vahr, COO.

Læs mere

Vil genskabe de oprindelige værdier

Heinrich Thomsen, tidligere CEO for GroupM-bureauet m/SIX, nordisk COO i MEC og COO i Carat, står bag et nyt medie- og marketingbureau ved navn Calibrate. Hvorfor er der brug for et nyt mediebureau i Danmark?

Læs mere