![](https://usercontent.one/wp/calibrate.dk/wp-content/uploads/2024/06/Skaermbillede-2024-06-17-kl.-12.20.32.png?media=1679660537)
NGO i nyt bureausamarbejde
Calibrate og Mentorbarn er gået sammen om at rekruttere venskabsfamilier til udsatte børn og unge i hele landet
Her deler vi viden, holdninger og inspiration om marketing. markedsføring og medier, der kan inspirere dig til at gøre din virksomheds marketingindsats endnu mere værdifuld. Du kan også læse nyheder fra Calibrate og holde dig orienteret om vores bureaus arbejde og udvikling.
Calibrate og Mentorbarn er gået sammen om at rekruttere venskabsfamilier til udsatte børn og unge i hele landet
Calibrates Head of SEM & Performance Marketing, Jørgen Petersen, fortæller om mulighederne for at benytte kunstig intelligent til at effektivisere og optimere Google Ads performance.
Calibrates Social Media Specialist Nora Løken og Digital Media Specialist Louise Dall Nielsen går utraditionelt til værks, for at kunne hjælpe både annoncører og andre samarbejdspartnere med relevante indsigter, trends og tendenser på TikTok.
Den 30/5 kl. 9:00 - 11:30 afholder Calibrate I samarbejde med reklamebureauet PONG til seminar i Empire Bio. Seminariet omhandler, hvordan du som CMO navigerer i både at skulle opbygge virksomhedens brand og sikre vækst.
Calibrates Broadcast & Investment management Director Nicklas Blom giver en guidet tur gennem de nye muligheder for målretning og effekt, programmatisk indkøb af outdoor-reklamer giver dig som annoncør. Læs mere her.
Calibrates Senior SEO Specialist Camilla Wiingaard giver gode råd til, hvordan du ved at arbejde med “helpful content” både sikrer, at dit indhold løser brugernes problemer, møder deres søgeintentioner og har gennemslagskraft i de søgemaskiner, der stadig står stærkt som trafikskabere.
Calibrates Creative Content Director, Søren Thure Milkær, skriver om hvorfor ChatGPT og alle de andre LLM’er har gjort det vigtigere end nogensinde at have en skarp og gennemtænkt contentstrategi, der øger synligheden, gennemslagskraften og dermed effekten af dit mediebudget.
Calibrates Martech & Data Director Mikkel Andersen forklarer, hvorfor Google-opdateringen ’Consent Mode V2’ kommer nu, og hvad forskellen på ’Basic Consent Mode’ og ’ Advanced Consent Mode’ er. Du får også hans bud på tre vigtige indsatser, der kan forberede dig godt til den nye virkelighed.
TikTok TrendSpotters er et nyt initiativ, som vi starter op i både Danmark, Sverige, Norge og Finland. I Danmark søger vi derfor et antal TikTok TrendSpotters, som er unge mellem 18-24 år, som bruger TikTok dagligt. Din opgave bliver at hjælpe os og vores kunder med at spotte, hvad der trender på TikTok og hvilken kommunikation og reklame der får opmærksomhed og virker bedst
Hos Calibrate er objektivitet og transparens kernen i vores værdisæt og vores samarbejdsmodel mod vores kunder.
Mange år i bureaubranchen har lært os, at tilfredse kunder kommer af god, ærlig rådgivning leveret i øjenhøjde. Derfor har vi hos Calibrate fra første dag arbejdet målrettet og konsekvent med at levere den form for rådgivning til vores kunder, og samtidig bruge vores erfaring til at gøre det komplekse simpelt, ved at fjerne overflødige processer og bureaukrati i samarbejdet.
Dette er der blevet skrevet meget om det sidste halve år efter, at Google Analytics 4 (GA4) her i Danmark er erklæret ulovlig af Datatilsynet. Men bare rolig, der er en løsning, der kan lovliggøre brugen af GA4 igen!
Independent Nordic Network, “INN”, bliver navnet på det nye nordiske mediebureausamarbejde, der er dannet af de etablerede, lokale og uafhængige bureauer: Calibrate i Danmark, HowCom i Sverige, TRY Opt i Norge og NØRR3 i Finland.
966 marketingansvarlige har vurderet Calibrate som det mest uvildige og transparente mediebureau i Danmark. Det er andet år i træk, at vi opnår denne vurdering fra de danske annoncører.
Over de seneste uger er der igen kommet gang i debatten omkring transparens i bureaubranchen ført an af Markedsføring og den aktuelle ”Transparens Barometeret” analyse. Vores CEO, Heinrich Thomsen, giver i denne kronik sit syn på sagen.
Det er en af mediebureaubranchens mest erfarne profiler, der nu har valgt at forsætte hos Calibrate, når Claus Enggaard pr. 1. januar tiltræder som Chief Client Officer hos Calibrate. Claus Enggaard har over 22 års erfaring i mediebureaubranchen og har bla. været CEO hos Starcom, CCO hos Wavemaker og senest Business Partner hos Carat. Nu tiltræder han som Chief Client Officer hos Calibrate og indtræder derudover i partnerkredsen.
De to uafhængige mediebureauer HOWCOM i Sverige og Calibrate i Danmark etablerer et nyt samarbejde, der skal tilbyde nordiske annoncører en både uafhængig, objektivt og transparent mediebureaupartner
Ikke alt nyt i 2020 var dårligt nyt. Året bød på markant udvikling og forandring på media- og bureaumarkedet, som annoncørerne kan drage fordel af i deres 2021 marketingindsats.
Hos Calibrate har vi som nogle af de første testet den nye Publisher Platform. Platformen viser gode takter, men den kan ikke stå alene og bør derfor indgå, som et af flere elementer på annoncørernes kampagner.
Heinrich Thomsen, tidligere CEO for GroupM-bureauet m/SIX, nordisk COO i MEC og COO i Carat, står bag et nyt medie- og marketingbureau ved navn Calibrate. Hvorfor er der brug for et nyt mediebureau i Danmark?