Mediebureauprofil skifter til Calibrate

Publiceret december 9, 2021
Kategori

Det er en af mediebureaubranchens mest erfarne profiler, der nu har valgt at forsætte hos Calibrate, når Claus Enggaard pr. 1. januar tiltræder som Chief Client Officer hos Calibrate. Claus Enggaard har over 22 års erfaring i mediebureaubranchen og har bla. været CEO hos Starcom, CCO hos Wavemaker og senest Business Partner hos Carat. Nu tiltræder han som Chief Client Officer hos Calibrate og indtræder derudover i partnerkredsen.

Heinrich Thomsen, CEO i Calibrate er begejstret for rekrutteringen: Vi kan mærke en tydelig efterspørgsel efter de værdier og kompetencer som vi har valgt at bygge Calibrate op omkring - Transparens, uafhængighed og objektiv rådgivning samt en tung falighed inden for både medie og marketingrådgivning. Claus har en mangeårig erfaring i at håndtere og rådgive danske og nordiske  annoncører ud fra netop denne præmis, og er et 1-til-1 match med det vi gerne vil positionere Calibrate på. Jeg ser det som lidt af en drømmerekruttering, og det at Claus kommer ombord, som et af flere vigtige skridt vi tager i denne tid, der sætter endnu mere fart på bureauets produkt, faglighed og udvikling

Claus Enggaard siger selv om sit skifte: ”Jeg glæder mig virkelig meget til at blive en del af den spændende udvikling, som Heinrich og Calibrate holdet har gang i. Mit mindset omkring objektiv rådgivning passer perfekt ind i Calibrates DNA og er jo noget, som mange annoncører efterspørger. Dertil får jeg her muligheden for igen at komme helt tæt på kunderne og rådgive helt fra strategi til implementering, for sikre at bureauet har fokus på kundens forretningsmæssige målsætninger og hele tiden kan bidrage til at udvikle deres forretning.”