ZOO København vælger nyt mediebureau

Publiceret januar 4, 2021
Kategori

Zoologisk Have København har især lagt vægt på en transparent forretningsmodel og en uvildig tilgang til medierådgivning i deres vurderingskriterier, hvor valget nu er faldet på Calibrate.

ZOO starter det nye år ud med at vælge ny mediebureaupartner, og det har betydet et farvel til GroupM bureauet Wavemaker. Efter en uformel sondering af markedet er Calibrate valgt som den fremadrettede samarbejdspartner.

Henriette Povlsen, kommerciel chef for Zoologisk Have i København, fortæller om sit valg af Calibrate: ”I et mediemarked med stigende kompleksitet, har vi et helt konkret behov for både kompetent og uvildig medierådgivning, og det får vi opfyldt med valget af Calibrate som mediebureaupartner. Calibrate stiller med et stærkt hold, som deler vores ambitioner på ZOOs vegne. Vi har behov for  tætte samarbejdspartnere som både kan rådgive, eksekvere og optimere, så vi får optimalt udbytte af vores investeringer. Samtidig har det været et afgørende kriterie for os at etablere et samarbejde med fuld økonomisk gennemsigtighed. Der har vi vurderet at den tilgang og det værdigrundlag som Calibrate er gået i markedet med, er det rigtige for os” slutter Henriette Povlsen.

Hos Calibrate er Adm. Direktør og Partner Heinrich Thomsen naturligvis begejstret for det nye samarbejde: ”ZOO er jo en kulturinstitution for alle danskere og er på den måde lidt af en ønskekunde for os. Samtidig er det jo en blåstempling af de værdier, som vi har valgt at lægge til grund for vores relativt nye bureau, så når ZOO primært har valgt os for vores faglighed samt transparente og uvildige tilgang, viser det os, at vi er godt i gang med at etablere vores position i markedet”. 

Samarbejdet med Calibrate er trådt i kraft ved årsskiftet, og kommer i forlængelse af at ZOO i oktober valgte Sunrise som reklamebureau. Samarbejdet med S360, som yder  digital rådgivning for ZOO fortsætter.