En anderledes platform med stort potentiale – men med for få indsigter 

TikTok har for alvor etableret sig som en vigtig kilde til underholdning, inspiration og information. Forbruget af TikTok vokser på tværs af flere målgrupper men især blandt den yngre målgruppe er forbruget markant og +40% af de 15-24-årige bruger dagligt platformen.TikTok er altså ikke til at komme uden om, hvis man arbejder målrettet mod de yngre målgrupper. 

Men hvordan kommunikerer man til målgruppen når de er på TikTok, hvilke trends og tendenser er det væsentligt at tage afsæt i og hvordan griber man den kreative udformning an, for at budskabet og marketingindsatsen på TikTok, engagerer de yngre målgrupper og får den maksimale effekt? Det er i bund og grund denne viden vi søgte og allerhelst skulle den komme direkte fra målgruppen selv. Derfor besluttede vi os for at ansætte en gruppe 18-22-årige som alle er storforbrugere på TikTok, og via dem får Calibrate nu helt konkrete og aktuelle indsigter om platformen.

Fik 29 ansøgninger på 5 dage 

Vi afviklede en meget lille kampagne for at finde vores TrendSpotters – selvfølgelig på TikTok. Vi brugte mindre end 2.000 kr. over 5 dage og modtog 29 ansøgninger, så det et godt eksempel på hvor effektivt TikTok kan fungere. Ud af de 29 ansøgninger afholdte vi en række samtaler på teams og endte med at ansætte ca. halvdelen. Vi er meget imponeret over deres engagement og drive, og det feedback vi modtager fra dem hver uge, er virkelig unikt. 

Positiv modtagelse  

Alle de ugentlige indsigter som vores Trendspotters bidrager med, bliver kondenseret og sammensat til månedlige rapporter på både Dansk og Nordisk niveau. Og vi har allerede rigtige gode erfaringer fra kunder og samarbejdspartnere som har benytte sig af denne mulighed. Det handler både om at gennemgå rapporten og dens trends og indsigter, men flere vælger også at få vores TrendSpotters til at til at bidrage med deres input på helt specifikke problemstillinger, så det derved får form af noget der minder om en fokusgruppe på TikTok. Men det kommer også hurtigt til at handle om, hvordan man kommunikerer sine budskaber på målgruppes præmisser, og derved får sammensat en endnu mere effektiv og involverende marketingindsats på TikTok.

Et nordisk initiativ 

TikTok Trendspotters er et nordisk initiativ i Independent Nordic Network, som er det Nordiske bureausamarbejde som Calibrate er en del af (Try i Norge, HowCom i Sverige og Nørr3 i Finland). I alt har de 4 bureauer i bureausamarbejdet ansat 20 TrendSpotters på tværs af de fire lande, hvilket gør at man kan rådgive kunder og afvikle nordiske kampagner på TikTok, endnu mere effektivt. 

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Kontakt Calibrates TikTok team, hvis du har brug for assistance med din TikTok-konto, strategi eller indholdsoptimering. Vi står klar til at hjælpe dig med alt fra at øge din følgerskare til at forbedre din engagementrate. Tøv ikke med at kontakte os og lad os sammen skabe en unik strategi for din TikTok-præstation!

Relaterede indlæg

Faglig update
Det skal du vide om Metas AI-værktøj Advantage +

Calibrates Social Media Specialist, Nora Løken, fortæller dig hvordan Metas AI-algoritme ’tænker’, hvorfor den er tidsbesparende for dig, og hvordan du kan bruge den til at...

Faglig update
NGO i nyt bureausamarbejde

Calibrate og Mentorbarn er gået sammen om at rekruttere venskabsfamilier til udsatte børn og unge i hele landet Med Barnets Lov har alle anbragte børn og unge nu krav...

Faglig update
Brug AI til bedre Google Ads performance

I en verden, hvor data og teknologi spiller en stadig større rolle i markedsføring, er det afgørende at udnytte alle tilgængelige muligheder for at opnå succes. Her er...